søndag den 19. juli 2015

Følg drømmen

Lige siden jeg så programmet 'Nordlandsbanen minutt for minutt' for 3 år siden, har oplevelsen været min drøm. Og da man som bekendt skal følge sine drømme, hvad kan så være en bedre start på sommerferien, end at netop opfylde drømmen. Da startpunktet for Nordlandsbanen er Trondheim, må jeg først med et andet tog hjemmefra op til det smukke Åre. Ved vintertid et meget populært skisportsted i Jämtland. Ved sommertid et herligt sted for vandrere og andre med hang til storslået natur. Jeg tilbringer nogle timer i den lille by, inden jeg stiger på toget mod Storlien, bytter til et nyt tog som via Duved tager mig over den norske grænse og videre ud til den fantastiske perle, Trondheim. Her skal Chris og jeg tilbringe natten i luksuriøse omgivelser, inden vi tidligt tirsdag morgen går ombord på Nordlandsbanens tog nordud - over Mo-i-Rana og Saltfjellet - til Bodø.


Sommer - ikke så meget sol - men en hel del sne på toppen


Bevæbnede med et kilo slik, 10 croissanter, kaffe og vand, er vi klar til en vidunderlig tur op gennem det smukke Norge


Ikke helt let at fotografere gennem vinduet fra et tog i fart. Men alt eftersom vi bevæger os længere og længere opad, sagter toget ned i fart, mens det vingler sig afsted ad snoede spor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar