mandag den 4. maj 2015

Kom maj du søde milde ....

Den forlængede weekend med planer om både det ene og det andet gik ikke helt som forventet. Torsdag var Emily og Søren slået i gulvet af en eller anden mavesyge og Xena var heller ikke helt frisk. Så som det flinke menneske jeg i bund og grund er lod jeg mig overtale til at passe hende, så de stakkels forældre kunne være syge i nogenlunde fred og ro. Små syge børn er ret pivede og ret pylrede, og det er lige hvad en mormor godt kan lide. Mad var uinteressant og man ville helst ligge hos mormor og helst absolut ikke sove. Så alt ialt blev det vel til en 3-4 timers usammenhængende søvn natten til fredag. Heldigvis var mor og far i mellemtiden blevet noget friskere, så de kom ved middagstid og hentede lille-putte hjem igen. - Lørdag morgen vågnede jeg meget tidligt med følelsen af at der da vist var et eller andet der ikke stod helt godt til i min mave. Men vi stod jo og skulle til foto udstilling og handle kattemad på overskudslageret, drikke kaffe i storstaden og alt det der. Og skal man så skal man! - Men efter et bad og et par tvivlsomme forsøg på at spise et stykke knækbrød, blev jeg enig med mig selv om, at det var afbud der stod på dagsordenen. Havde det faktisk bedst i liggende tilstand de næste 24 timer. Godt man har Netflix siger jeg bare. Ingen kaffe, ingen mad, 1 kop kamillete der rumsterede godt og grundigt i de midterste regioner. Men jeg skal ikke klage! Emily var da betydeligt værre ramt end jeg.
Søndag var jeg heldigvis i bedre stand. Så meget at jeg kunne være med på Emilys Forever Living træf. Fik mig et lækkert fodbad (kan stærkt anbefales) og øjnene op for en masse nye produkter som jeg vil prøve. Testede at bestille fra Emilys webbutik, og det fungerer upåklageligt! Varene kommer om nogle få dage leveret hjem til mig. Har købt mascara og eyeliner uden nikkel og andet stads, en lækker, lækker sæbe og en scrub og jeg glæder mig til at teste hele herligheden.
Har endelig fået mulighed for at bestille Nemid ... og det er dælme ikke nemt! Jeg må hele vejen til konsulatet i Gävle og hente det personligt - og så skal jeg i øvrigt betale for skidtet. Knapt så imponeret over at det skal være så kompliceret (har jeg ikke brokket mig over det herinde ved en tidligere lejlighed btw?)
Men maj er det og tulipanerne er sprunget ud! Hurra! Har købt en jordbærplante og stoppet i kassen med dahliaer. Helt sikkert fy-fy skamme-skamme, men det blæser jeg på!
PhotoPhoto

4 kommentarer:

  1. Åh, hvor ærgerligt, at I alle var syge! Og ja, hvad skulle man gøre uden Netflix?

    SvarSlet
  2. Go'bedring - varm kakao, pæne blomster at beundre og sofahygge må være kuren!

    - Anne

    SvarSlet